Karriere

Wir suchen zum baldmöglichsten Termin:

 

Accounting:

 

 

Legal:

 

 

 

Senior Accountant m/f – Private Equity [Ref.: PE-SA-0719]

 

Your new duties and responsibilities:

  • Preparation / review of the accounting of our Luxembourgish companies
  • Independent preparation of annual accounts on a monthly, quarterly, semiannual and annual basis according to LUXGAAP as well as international accounting principles
  • Independent preparation of consolidated annual accounts according to LUX GAAP
  • Preparation of financial reporting’s, cash flow statements, etc.
  • Point of contact for ad-hoc client requests
  • Liaison with tax consulting firms, audit firms and lawyers

 

Required qualifications and experience:

  • Studies of economics with an accounting, audit or controlling background or similar qualifications;
  • Several years of professional experience in Accounting and/or in Audit
  • Knowledge of national accounting standards is mandatory; International accounting standards are considered as an advantage
  • Knowldege of Securitisation is considered as an advantage
  • Very good knowledge of MS-Office-package is mandatory; Knowledge of the accounting software „BOB Sage“ is considered as an advantage
  • Fluency in English is mandatory; French and German are considered as an advantage
  • You are used to work independently but also enjoy to work in a team;
  • You can convince with a good sense of responsibility.

If you meet the requirements of the above mentioned profile and would like to take on this challenge, we look forward to receiving your application at the address below:

Avega S.à r.l.
HR-Department
2 rue Edward Steichen, L-2540 Luxembourg
or via Email on: Bewerbung@avega.lu

 

 

Senior Accountant – Real Estate (m/w) [Ref.: RE-SA-1119]

 

Ihr Aufgabengebiet:

  • Erstellung der Buchhaltung unserer luxemburgischen Gesellschaften
  • Selbständige Erstellung der Monats-, Quartals- und Jahresabschlüsse nach internationalen und nach luxemburgischen Rechnungslegungsvorschriften
  • Selbständige Erstellung von Konzernabschlüssen unter luxemburgischen Rechnungslegungsvorschriften
  • Erstellung von ad-hoc Reportings, Cash flow statements, etc.
  • Zusammenarbeit mit Steuerberatungs- und Wirtschaftsprüfungsgesellschaften als auch Anwälten
  • Ansprechpartner für Teammitglieder

 

Ihr Profil:

  • Sie haben ein wirtschaftswissenschaftliches Studium o.ä. Qualifikationen (z.B. ACCA, Expert-Comptable, etc.)
  • Mehrjährige Berufserfahrung in der Buchhaltung und/oder in einer Wirtschaftsprüfungsgesellschaft
  • Erfahrung im Immobiliengeschäft
  • Sehr gute Kenntnisse in lokalen und internationalen Rechnungslegungsvorschriften sind von Vorteil
  • Sehr gute Kenntnisse des MS-Office-Paketes erforderlich; Kenntnisse der Buchhaltungssoftware „BOB Sage“ sind von Vorteil
  • Fließend in Deutsch und Englisch erforderlich
  • Sie sind es gewöhnt eigenständig zu arbeiten und überzeugen durch Ihr Verantwortungsbewusstsein und Ihre Einsatzbereitschaft

Wenn Sie sich von dieser Herausforderung angesprochen fühlen, senden Sie bitte Ihre Bewerbungsunterlagen an folgende Anschrift:

Avega S.à r.l.
HR-Department
2 rue Edward Steichen, L-2540 Luxembourg
oder via Email an: Bewerbung@avega.lu

 

 

Accountant – Real Estate (m/w) [Ref.: RE-A-1119]

 

Ihr Aufgabengebiet::

  • Erstellung der Buchhaltung unserer luxemburgischen Gesellschaften
  • Erstellung der Monats-, Quartals- und Jahresabschlüsse nach internationalen und nach luxemburgischen Rechnungslegungsvorschriften
  • Erstellung von Konzernabschlüssen unter luxemburgischen Rechnungslegungsvorschriften
  • Erstellung von ad-hoc Reportings, Cash flow statements, etc.
  • Zusammenarbeit mit Steuerberatungs- und Wirtschaftsprüfungsgesellschaften als auch Anwälten

 

Ihr Profil:

  • Sie haben ein wirtschaftswissenschaftliches Studium o.ä. Qualifikationen (z.B. ACCA, Expert-Comptable, etc.)
  • Mehrjährige Berufserfahrung in der Buchhaltung und/oder in einer Wirtschaftsprüfungsgesellschaft
  • Erfahrung im Immobiliengeschäft
  • Sehr gute Kenntnisse in lokalen und internationalen Rechnungslegungsvorschriften sind von Vorteil
  • Sehr gute Kenntnisse des MS-Office-Paketes erforderlich; Kenntnisse der Buchhaltungssoftware „BOB Sage“ sind von Vorteil
  • Fließend in Deutsch und Englisch erforderlich
  • Sie sind es gewöhnt eigenständig zu arbeiten und überzeugen durch Ihr Verantwortungsbewusstsein und Ihre Einsatzbereitschaft

Wenn Sie sich von dieser Herausforderung angesprochen fühlen, senden Sie bitte Ihre Bewerbungsunterlagen an folgende Anschrift:

Avega S.à r.l.
HR-Department
2 rue Edward Steichen, L-2540 Luxembourg
oder via Email an: Bewerbung@avega.lu

 

 

(Junior) Accountant m/f – Private Equity [Ref.: PE-JA-0719]

 

Your new duties and responsibilities:

  • Preparation of the accounting of our Luxembourgish companie
  • Preparation of annual accounts on a monthly, quarterly, semiannual and annual basis according to LUXGAAP as well as international accounting principles
  • Preparation of consolidated annual accounts according to LUX GAAP is considered as an advantage
  • Preparation of financial reporting’s, cash flow statements, etc.
  • Point of contact for ad-hoc client requests
  • Liaison with tax consulting firms, audit firms and lawyers

 

Required qualifications and experience:

  • Studies of economics with an accounting, audit or controlling background or similar qualifications
  • Professional experience in Accounting and/or in Audit
  • Knowledge of national accounting standards is mandatory; International accounting standards are considered as an advantage
  • Very good knowledge of MS-Office-package is mandatory; Knowledge of the accounting software „BOB Sage“ is considered as an advantage
  • Fluency in English is mandatory; French and German are considered as an advantage
  • You are used to work independently but also enjoy to work in a team
  • You can convince with a good sense of responsibility

If you meet the requirements of the above mentioned profile and would like to take on this challenge, we look forward to receiving your application at the address below:

Avega S.à r.l.
HR-Department
2 rue Edward Steichen, L-2540 Luxembourg
or via Email on: Bewerbung@avega.lu

 

 

Legal Assistant [Ref.: L-LA-1119]

 

Your new duties and responsibilities:

  • Maintenance of registers and other corporate documents
  • Organization and preparation of board, shareholders´ and other meetings
  • Filings with the Register of Commerce and Companies
  • Filing and administration of legal documents
  • Correspondence in English
  • Liaising with notaries and international law firms

 

Required qualifications and experience:

  • A minimum of 3-5 years of working experience
  • Sound knowledge of MS-Office-package
  • Fluency in English and good command of French; Knowledge of German will be considered as an asset
  • High degree of diligence and accuracy, organizational aptitude and respect of confidentiality
  • Analytical and conceptual intellectual power, flexibility and strong communication and networking skills
  • Capacity and affinity to work in an international, multicultural and teamwork-orientated environment

If you meet the requirements of the above mentioned profile and would like to take on this challenge, we look forward to receiving your application at the address below:

Avega S.à r.l.
HR-Department
2 rue Edward Steichen, L-2540 Luxembourg
or via Email on: Bewerbung@avega.lu